Debatt 2.0


Bland det bästa jag vet är att kolla på debatt. Det är framförallt kvalitén på Janne Josefssons programledarroll som får mig att sitta där vecka efter vecka. Glädjen som lyser upp hela rummet när han har ett "hett spår" är mycket smittsamt. Det faktum att man ser att han betraktar sig själv utifrån är programmets huvudnummer.

 Det är en hjälte han ser som obekymmrat kan prata med rosengårdsborna eller barnen från Angered; som sjäviskt tar smällen med överheten från Örgryte eller Stockholm.

Det är när Janne kämpar för att hålla tilbaka tårarna för att Försäkringskassan tar en cancersjuk kvinnans ersättning som debatt är som mest underhållande i min bok. När han suckar djupt och tittar på minstern och säger "Du är stolt över det här. Hur känns det?" följt av ytterligare en suck fylls jag med glädje.

Jag vet att det är fejk och Janne vet att det är fejk.

Vi är överens och det är det viktigaste.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0